Postfix und SRS

Klaus Tachtler klaus at tachtler.net
Fr Mai 15 11:19:33 CEST 2020

Hallo Thomas,

es ist möglich in der Konfigurationsdatei: /etc/sysconfig/postsrsd
auch Domains auzuschließen:

---- %< ----

# Exclude additional domains.
# You may list domains which shall not be subjected to address rewriting.
# If a domain name starts with a dot, it matches all subdomains, but not
# the domain itself. Separate multiple domains by space or comma.
#
# Tachtler
#SRS_EXCLUDE_DOMAINS=.example.com,example.org

Grüße
Klaus.

e-Mail  : klaus at tachtler.net
Homepage: https://www.tachtler.net