[Postfixbuch-users] Die Leiden eines kleinen Admin [was: Problem mit messaging.microsoft.com/ bigfish.com]

Rainer Wiesenfarth Rainer.Wiesenfarth at inpho.de
Do Jun 10 07:38:06 CEST 2010


From: Rainer Wiesenfarth
> 
> [...] Problem bei Microsoft:
> 
>   D:\>nslookup 213.199.154.142
>   Name:    db3ehsobe004.messaging.microsoft.com
>   Address:  213.199.154.142
> 
>   D:\>nslookup db3ehsobe004.messaging.microsoft.com
>   Name:    db3ehsobe004.messaging.microsoft.com
>   Address:  94.245.120.78
> 
>   D:\>nslookup 94.245.120.78
>   *** 94.245.120.78 not found: Non-existent domain
> 
> Bin mal gespannt, ob das nur ein TTL-Problem ist und ob sich Microsoft
> genötigt fühlt, mir zu antworten ...

Hier der Leidensgeschichte erster Teil:
- über bigfish.com an die Seite "Microsoft Online Services" gekommen
- dort nach Kontaktadressen gesucht
- nach -zig Klicks auf "Contact Us" eine Adresse für den "Microsoft Online
Customer Service" gefunden (statt der support at microsoft.com)
- eine Mail dort hin geschrieben
- heute morgen die Antwort, die ich Euch nicht vorenthalten möchte:

> Thank you for contacting Microsoft Customer Service.
> 
> As I understand, some of the hosts used by Microsoft to send e-mail
> messages are missing appropriate PTR records in the DNS. Let me do
> my best to get the help that you need.
> 
> As a Customer Service Representative, I can provide web links and
> support options that may help you resolve your issue.
> 
> The following are several ways you may obtain support to resolve
> your issue. Microsoft offers forums where you can post your
> question and receive an answer by Microsoft Most Valued Professionals
> and other users of the product. You can also check the self-help
> articles that are available in our knowledge base for known issues.
> 
> Posting your issue in Microsoft Answers for Windows, Security
> Essentials and Windows Live:
> http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/categories
> 
> Posting your issue in Microsoft Newsgroups:
> http://www.microsoft.com/communities/newsgroups/default.mspx
> 
> Searching for self-help articles:
> http://support.microsoft.com/kb/171789
> 
> Or working with a Microsoft Support Professional via e-mail,
> telephone, and for some products, chat. Please note that depending
> on how you obtained your software, you may be referred to your
> computer manufacturer as your primary support resource, or
> charged a fee to use the Assisted Support option:
> http://support.microsoft.com/select/default.aspx?target=assistance&c1=509&
> 
> In addition, you may also contact our dedicated Phone Support
> Professionals at 800-936-5700 for additional assistance with
> your concern. They are open Monday-Friday from 5 A.M.-9 P.M.
> and Saturday-Sunday from 6 A.M.-3 P.M. Pacific Time.
> 
> If you have any concern, please contact us.
> 
> Thank you,
> 
> Mary Anne
> 
> Microsoft Customer Service Representative …. I’m a PC and I run Windows® 7

Öhm? "I’m a PC"? Eliza lässt grüßen? Deshalb mein O-Ton im ersten Satz der
Antwort!

Egal, aber die Antwort ist total daneben.

Also, zweiter Versuch:
- SOA record angeschaut und E-Mail an msnhst at microsoft.com geschrieben
- Automatisierte Antwort bekommen mit zahlreichen broken URLs
(http://corpdomains/DomainsManager und ähnliche) - schaut den Mail-bot
eigentlich keiner an, bevor das live geht?
- immerhin dort den Hinweis auf opsimt at microsoft.com und
domains at microsoft.com gefunden

Daher dritter Versuch:
- E-Mail an opsimt at microsoft.com und domains at microsoft.com geschrieben
- warte auf Antwort...

Frage an die "Großen" hier auf der Liste: Wie handhabt Ihr das? Wen
kontaktiert Ihr in einem solchen Fall? Oder gilt hier "Microsoft hat immer
Recht" und ich muss die falsch konfigurierten Kisten in die Whitelist
nehmen?

Best Regards / Mit freundlichen Grüßen
Rainer Wiesenfarth

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