[Postfixbuch-users] [OT] eXtremail advocacy (was: Ressourcen einsparen?!)

Robert Felber r.felber at ek-muc.de
Mi Jan 16 09:48:54 CET 2008

On Wed, Jan 16, 2008 at 04:44:23AM +0100, stepken wrote:

> Schrecklich, diese gefixten Sicherheitsbugs!

"eXtremail is prone to a buffer-overflow issue and DNS-spoofing vulnerabilities
 that could allow malicious users to trigger denial-of-service conditions,
 execute remote code with superuser privileges [...] These issues affect
 eXtremail 2.1 and 2.1.1; other versions may also be affected." [1]

"eXtremail is prone to an integer-underflow vulnerability and multiple remote
buffer-overflow vulnerabilities because it fails to perform adequate boundary
checks on user-supplied input. Attackers can exploit these issues to execute
arbitrary code with superuser privileges [...] These issues affect
eXtremail 2.1.0 and 2.1.1; other versions may also be affected." [2]

"Current release: 2.1.1" [3]

1) http://www.securityfocus.com/bid/23577/discuss

2) http://www.securityfocus.com/bid/26074/discuss

3) http://www.extremail.com/ / http://extremail.com/downloads.html

Prinzipiell klingt eXtremail ja so interessant. Existierende Luecken finde ich,
so zum Testen, jetzt nicht sonderlich kritisch (bis auf die POP3 und SMTP AUTH
Luecke, die heissen wuerde, POP3 und SMTP AUTH nicht nach aussen anbieten).

Sollte smtp, pop, imap etc wirklich als root laufen, waere allein das schon
ein no-go.

Was mich abhaelt ist, dass es scheinbar keine vernuenftige
community bzw. Leute gibt, deren Mails (Ausdruck, Charisma, KnowHow) mich
ueberzeugen. Pluss, deiner Beschreibung nach muesste das Exim, Sendmail,
Postfix etc in den Schatten stellen - allerdings koennte ich jetzt
keine Organisationen nennen, wo ich wuesste "da rennt eXtremail".

--
    Robert Felber (PGP: 896CF30B)
    Munich, Germany