[Postfixbuch-users] Message rejected by domain policy

R. Wilhelm postfix at online-webservice24.de
Fr Jan 4 15:36:58 CET 2008

der Logauszug

Jan  4 10:09:26 srv1 postfix/smtp[5667]: 187E52C50DD:
to=<jens.selders at synthetix.de>, relay=mail.synthetix.de[83.246.94.60],
delay=1109, status=bounced (host mail.synthetix.de[83.246.94.60] said: 554
5.7.1 Message rejected by domain policy. Contact the postmaster of this
domain for resolution. This attempt has been logged. (in reply to end of
DATA command))
Jan  4 10:09:26 srv1 postfix/cleanup[5520]: D48782C50F6:
message-id=<20080104090926.D48782C50F6 at srv1.online-webservice24.de>
Jan  4 10:09:26 srv1 postfix/qmgr[18936]: 187E52C50DD: removed

der kunde ist zu mir umgezogen und versucht eine mail an seinen alten
anbieter zu schicken, nur noch als hinweis ...