[Postfixbuch-users] perl script für bounce per hand aus der warteschleife

Robert Schetterer robert at schetterer.org
Do Mai 4 14:58:33 CEST 2006

Ralf Hildebrandt schrieb:

> Put the message on hold, wait long enough for all current deliveries to
> complete. Then add transport table entries for all the unreachable
> recipients:
>
>         user at example.com        error:Mailbox unavailable
>
> 	then release the message from the hold queue. After the
> deferred queue
> is run and the message bounces, drop the transport table entries if they
> are no longer needed.

HAllo Ralf,
ich furchte das wird zu aufwendig , der server auf dem ich das machen will
ist ein relay das heisst da gibts zig sender und empfaenger eine script
loesung faende ich besser
abgesehen davon unterscheiden sich  die fehler messages doch ziemlich
heute hab ich zb
ein No route to host. Also transports einrichten find ich schon
reichlich aufwendig
trotzdem thx
Gruss Robert