[Postfixbuch-users] reject_unverified_sender

Andreas Meyer anmeyer at anup.de
So Dez 3 13:52:53 CET 2006

Ralf Hildebrandt <Ralf.Hildebrandt at charite.de> schrieb:

> Andreas Meyer behauptete was anderes. Aber er hat sich ja geirrt.

Gibt es allgemeine Erfahrungswerte über Sender address verification?

Wietse schreibt:
Unfortunately, sender address verification cannot simply be turned
on for all email - you are likely to lose legitimate mail from
mis-configured systems. You almost certainly will have to set up
white lists for specific addresses, or even for entire domains.

Ich könnte mir vorstellen, daß es mühsam wäre, alle Systeme
herauszufinden, die fehlkonfiguriert sind.
Ist es besser, Sender address verification nur für frequently forged
domains einzusetzen? Meinungen?

--
   Andreas Meyer

Mein öffentlicher GPG-Schlüssel unter: