[FoME] Staatliche Werbung und indirekte Zensur: Fallbeispiel Argentinien

Christoph Dietz christoph.dietz at CAMECO.ORG
Mo Apr 10 14:12:35 CEST 2006


In vielen Ländern ist der Staat der wichtigste Werbekunde der Medien.
Die selektive Anzeigenschaltung in politisch nahestehenden Medien setzt
die anderen Medien unter Druck. Eduardo Bertoni, Special Rapporteur for
Freedom of Expression der Organization of American States (OAS), sagt
dazu: "the discriminatory allocation of official advertising as a form
of financial pressure on the media is nothing more than one of the
possible manifestations of indirect restrictions on the right of freedom
of expression".

Die Asociación por los Derechos Civiles (Association for Civil Rights),
Buenos Aires, und das Open Society Institute, New York, haben jetzt eine
ausführliche Fallstudie zu Argentinien vorgelegt. Sie umfasst u.a. die
folgenden Kapitel: Misuse of Government Advertising and Related Abuses
in the Provinces (Córdoba, Río Negro and Neuquén, Tierra del Fuego);
Improper Interference at the National Level; Access to Information
Issues; Recommendations to the National, Provincial and Municipal
Governments.

Die Studie liegt sowohl in Englisch als auch in Spanisch vor:

Bying the News: a report on financial and indirect censorship in
Argentina, 2005, 124 p.
Download unter:
http://adc.digbang.com/recursos/474/Buying%20the%20news-english 

Una censura sutil: abuso de publicidad oficial y otras restricciones a
la libertad de expresión en Argentina, 2005, 126 p.
Donwload unter:
http://adc.digbang.com/recursos/472/Una%20censura%20sutil.pdf 



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