[Postfixbuch-users] Frage zu "permit_mynetworks"

Rustedt, Florian florian.rustedt at smartnet.de
Fr Sep 21 16:28:55 CEST 2007

Ok,
Also verstehe ich permit_mynetworks als einen Filter in BEIDE Richtungen?
Wenn ich diesen also irgendwo habe, heißt das automatisch, das alle dort
aufgeführten Ips über meinen Mailserver senden, als auch empfangen dürfen?

Egal also ob bei sender_ oder recipient_restricitons aufgeführt?

Habe ich das so richtig verstanden?

Grüße, Florian

IMPORTANT: The contents of this email and any attachments are confidential. They are intended for the
named recipient(s) only.
If you have received this email in error, please notify the system manager or the sender immediately and do
not disclose the contents to anyone or make copies thereof.
*** eSafe scanned this email for viruses, vandals, and malicious content. ***